- Науково-методичні підходи до реалізації концептуальних засад Нової української школи.
- Актуальні проблеми підготовки майбутніх учителів технологій в умовах реформування освітньої галузі.
- Реалізація завдань Нової української школи в технологічній освіті учнів.
- Організація технологічного навчання здобувачів освіти за дистанційними технологіями.
На пленарному засіданні учасники семінару:
– ознайомилися із завданнями технологічної освіти в НУШ у контексті вимог Державного стандарту базової середньої освіти 2020 р. (член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної і професійної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Курок Віра Панасівна);
- з’ясували особливості конкурсного випробування «Майстер-клас» та методику його проведення у дистанційному форматі (методист трудового навчання КЗ «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Коренева Ірина Василівна);
- ознайомилися з організацією освітнього середовища для викладання предмету «Обслуговуюча праця» в Глухівському ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою (учитель трудового навчання, директор Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, старший вчитель Терещенко Ірина Іванівна);
- дізналися про роботу Міжшкільного навчально-виробничого комбінату в умовах дистанційного навчання (директор Міжшкільного навчально-виробничого комбінату м. Суми Котлярова Юлія Олексіївна);
- з’ясували сутність та місце ментальних карт та інфографіки при проєктуванні об’єктів проєктно-технологічної діяльності учнів (учитель трудового навчання та технологій опорного закладу «Кролевецький ліцей № 3» Кролевецької міської ради, заслужений учитель України Медвідь Ольга Юріївна);
- визначили роль учителя у формуванні національної свідомості учнів під час реалізації творчих проєктів (учитель ІІ категорії Комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 29 Фонталін Сергій Анатолійович)
Під час круглих столів відбулося обговорення актуальних проблем трудового навчання та технологій в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» та підготовки педагогічних фахівців до роботи в ній.
Особливо зацікавили учасників семінару майстер-класи:
1) «Оздоблення шкіряних виробів холодним тисненням», проведений заслуженим майстром народної творчості України, доцентом кафедри технологічної та професійної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Білевичем Ігорем Володимировичем та кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри технологічної та професійної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Білевич Світланою Вікторівною;
2) «Технологія створення та використання інструкційних карт із гіперпосиланнями», проведений учителем трудового навчання Глухівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 1, спеціалістом ІІ категорії Старченко Ганною Миколаївною;
3) «Подарункова прикраса», виготовлена технологією обробки текстильних матеріалів ручним способом», проведений учителем трудового навчання та технологій вищої категорії Кролевецької загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 2 ім. М. О. Лукаша Чечель Людмилою Миколаївною;
4) виготовлення головоломки з дроту, проведений учителем трудового навчання вищої категорії, старшим учителем Комунальної установи «Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 ім. Д. Турбіна» м. Суми Марущенком Сергієм Івановичем;
5) «Створення дистанційного курсу за допомогою онлайн-сервісу Google Classroom», проведений кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри технологічної та професійної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Хоруженко Тетяною Анатоліївною;
Протягом науково-методичного семінару викладачі та вчителі вміло поєднали наукові досягнення, практичні напрацювання, досвід закладів вищої та загальної середньої освіти. Сподіваємося, що очікування учасників семінару справдилися: кожен отримав корисну інформацію та задоволення від спілкування з однодумцями, які плідно працюють над тим, щоб зробити українську систему освіти сучасною та ефективною.