9 травня 2024 р. на базі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка (факультет технологічної і професійної освіти, кафедра технологічної і професійної освіти) відбулася ІV Міжнародна науково-практична конференція «Технологічна і професійна освіта: проблеми і перспективи». Традиційно співорганізатором конференції є Інститут професійної освіти Національної академії педагогічних наук України.
   Метою проведення заходу було обговорення ключових проблем технологічної й професійної освіти в контексті освітніх трансформацій, в умовах військового стану та післявоєнної відбудови і визначення шляхів модернізації технологічної та професійної (професійно-технічної) освіти відповідно до вимог сучасного ринку праці.
Конференція проводилася в дистанційно-заочному форматі у зв’язку з безпековою ситуацією в м. Глухів. У її роботі взяло участь більше 300 доповідачів (докторів наук, професорів, кандидатів наук, докторів філософії, доцентів, аспірантів та магістрантів) з понад 40 закладів освіти України, зокрема, Київського національного університету технологій та дизайну, Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, Хмельницького національного університету та інших. Свої наукові доробки продемонстрували науковці закордонних закладів освіти, а саме: Сілезької академії (Польща), Академії прикладних наук вищої школи управління та адміністрації в Ополе (Польща), Міжнародної академії прикладних наук у Ломжі (Польща), Хубейського технологічного університету (Китай).
   На ІV Міжнародній науково-практичній конференції «Технологічна і професійна освіта: проблеми і перспективи» здійснювалося обговорення теоретичних й методологічних засад розвитку технологічної і професійної освіти в умовах євроінтеграції; науково-методичного забезпечення технологічної і професійної освіти; теоретичних й методичних засад професійної підготовки вчителів трудового навчання та технологій, педагогів професійного навчання в сучасних умовах; шляхів реалізації технологічної й професійної освіти в контексті Нової української школи; професійного розвитку педагогічних працівників з урахуванням зарубіжного досвіду, сучасного стану й перспектив; сучасних тенденцій розвитку технологічної і професійної освіти в країнах Європейського Союзу; забезпечення якості професійної освіти відповідно до потреб повоєнної економіки; консультування з підприємництва майбутніх фахівців для підвищення рівня зайнятості на ринку праці України; цифрової трансформації технологічної і професійної освіти.
   Також був обговорений Стандарт вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня, галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) та висунуто пропозиції щодо його удосконалення.
 
 
 
Дякуємо ЗСУ, що оберігають Україну! Завдяки вам ми можемо працювати і рухати науку вперед!