Викладачі та здобувачі освіти кафедри технологічної і професійної освіти взяли участь у Звітних науково-практичних конференціях викладачів, докторантів, аспірантів та молодих учених, здобувачів вищої та фахової передвищої освіти «НАУКА ТА ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: ГЛУХІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА», що відбувалися протягом 23-24 травня 2024 року в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка з нагоди святкування Дня науки та 150-ї річниці заснування університету.

   Робота відбувалася в змішаному форматі з використанням платформи Zoom.

   23 травня 2024 р. викладачами та докторантами кафедри були обговорені результати досліджень, присвячених вивченню інноваційних технологій у підготовці майбутніх учителів технологій, можливостей науково-дослідницької діяльності в системі розвитку творчості майбутніх педагогів, розгляду особливостей проведення лабораторного практикуму із загальної фізики в умовах воєнного стану, аналізу типів проєктів для розвитку креативності майбутніх учителів технологій, особливостей проведення лабораторного практикуму з освітньої робототехніки та автоматики в умовах дистанційного навчання. Розглядалися результати досліджень щодо процесу формування економічної компетентності майбутніх учителів технологій в умовах нової освітньої парадигми, методичні аспекти навчання старшокласників створенню одягу в етностилі, щодо можливостей формування технічного мислення майбутніх учителів технології під час проведення лабораторного практикуму з технічних дисциплін в умовах дистанційної освіти, а також формування графічної компетентності вчителя технологій засобами комп'ютерної графіки, аналізувалися теоретичні засади й особливості формування цифрової компетентності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки.

   24 травня 2024 р. аспіранти, молоді учені, здобувачі вищої та фахової передвищої освіти ознайомилися з науковими доробками молодих учених Глухівського НПУ ім.О.Довженка. Здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів освіти представили результати своїх досліджень щодо вивчення зарубіжного досвіду, сучасного стану й перспектив професійного розвитку педагогічних працівників; розробки методики навчання учнів 7 класу проєктування та виготовлення технологічного одягу для кухні; методики навчання старшокласників вишивання бісером на уроках технологій; розвитку творчих здібностей старшокласників у процесі розроблення проєкту, дослідження сучасного стану навчання автосправи в закладах загальної середньої освіти; обґрунтування актуальності формування електротехнічних вмінь старшокласників на уроках технологій; вивчення змісту навчання старшокласників проєктування кондитерських виробів; аналізу видів традиційних українських прикрас з бісеру; дослідження особливостей проведення лабораторних робіт з 3D моделювання в умовах дистанційного навчання; місця методів пошуку творчих рішень у процесі проєктно-технологічної діяльності.

   Низка досліджень здобувачів освіти була присвячена вивченню світової практики STEM-освіти та особливостям впровадження STEAM-проєктів на уроках технологій. Значну увагу молоді науковці присвятили дослідженням формування компетентностей майбутніх учителів технологій та розвиткові їхньої особистості. Зокрема, були представлені наукові наробки щодо розвитку творчої компетентності старшокласників на уроках технології та у процесі виготовлення різних видів виробів; формування soft skills, національної свідомості, індивідуальних траєкторій учнів старшої школи, креативного мислення та художніх здібностей на уроках технології в старшій школі у процесі виготовлення різноманітних виробів; упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес вивчення обов’язково-вибіркових модулів програми «Технології. 10-11 класи (рівень стандарту)».

   Обговорення сучасних наукових проблем пройшло в позитивній та плідній дискусії.

Дякуємо ЗСУ за можливість навчати і навчатися, за наше сьогодення та майбутнє!